woensdag 16 augustus 2006

"Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen..."

Dankuwel, Samson & Gert! Ik zou het wel weten...

Eindelijk zou ik een boerderijtje kunnen kopen (met el boyfriend) ergens in het groen... boerderijtjes hebben meestal geen grote ramen of dakramen, maar ik zal het mij dus ook kunnen permitteren om de ramen in te slagen (kwestie van mij af te reageren, al flippend op mijn tien miljoen) en er grote art-nouveau ramen in de plaats te zetten. Het zal wel een fameus grote boerderij mogen wezen, met kinders (ooit!?) in het achterhoofd, een ateliertje voor mij en een fotostudioowtje voor Valentijn.
En EINDELIJK krijg ik dan de kans om mijn muren in flashy kleurkes te schilderen - en hey, als dat dan slecht uitdraait, schilder ik er gewoon over he, 'cause I've got the money for it.
Vervolgens kan ik dan dat boerderijtje volproppen met dingen die ik nooit heb gekocht wegens te duur of niet functioneel genoeg (lees als: enorme kitcherige lusters en Mammut-kasten). En boeken, cd's en films dat ik dan ga kunnen kopen!
Om dan nog maar te zwijgen van onze enorme tuin met vijver, waterput en een treurwilg hier en daar, en een veldje - ik moet mijn konijnen en geitjes toch ergens kunnen zetten. En van mijn halverwege-gestopte opleiding hovenier kan ik gebruik maken om die tuin vol te zetten met allerhande planten... dat zal dan iets worden tussen een cottage-tuintje en een jungle. Of doe mij maar ineens Rivendel.

Tot daar dan huisje-boompje-beestje, maar mijn geld zal dan nog wel niet op zijn (want het is nu wel tien miljoen EURO he!) en er zit ook wel een zwerver, een avonturier, een ontdekkingsreiziger in mij. Op naar Peru dus, en IJsland, Barcelona, China, Nieuw-Zeeland, Canada en de rest van de wereld! Dat worden fantastische reizen jom, en ik heb dan een leuk plekske om weer Thuis te komen en te chillen.
Bij mooi weer kan ik dan in mijn tuin rondhossen; enorme buxussen in dinosaurusvorm snoeiend om daarna te relaxen met mijn voetsies in de vijver. En laat het daarna maar regenen, in mijn ateliertje kan ik dan achter mijn naaimachientje gaan zitten (haja, dat heb ik dan kunnen kopen), en als ik de stofkes en kleren dan beu ben, steek ik nog wel wat papieren lampen ineen of pruts wat aan papiermaché dingen. Kan dat mij ook niet boeien, dan smijt ik mij in mijn scrapbookassortiment (danku Lilith, het is al mijn favoriete nieuwe hobby en ik ben er nog geeneens aan begonnen) want met zo'n leven heb ik natuurlijk enorme stapels foto's en wilde verhalen te vereeuwigen. Jongens toch, let the inspiration flow!
En ik zal dan waarschijnlijk ook wel een tattoe laten zetten, want, mistress of logische gevolgen zijnde: na het geld komt het lef.

Het zal waarschijnlijk niet geheel logisch zijn: ik, de arme tweedehands schooier die plots the-one-with-the-money is; ik zal scheef bezien worden, dikkenek genoemd worden.... maar wee degenen die zo over mij zullen denken! Ik, de Mecenas, die artiesten - met een enorm talent maar weinig geld - een financieel duwtje in de rug kan geven. Ik, de wilde weldoener, die allerhande solidariteits- en ecologische projecten steunt (niet enkel met geld, maar ook met mijn handen!).
Mens en dier zullen mij dankbaar zijn voor mijn creatieve ideeën en voor mijn Thuis dat een toevluchtsoord kan zijn, want iedereen-van-goeie-wil is welkom, en gefeest dat er zal worden! Folkbals in het schuurtje naast de boerderij, seizoenskampvuren op de weide. Vertelavonden bij het haardvuur, enorme zomerbarbeques.

En moest dat geld ooit beginnen opgeraken, dan ga ik wat werken als ik goesting heb, al ga ik tegen dan al professioneel lampen-maakster, klerenontwerpster, papiermaché-artiest, schrijfster, muzikante, hovenier en die-van-de-(kinder)boerderij zijn - De Kans Van Mijn Leven om wat centjes bij te verdienen met dingen die ik graag doe. After all heb ik dan pas time&money (plus chances&goesting) gehad om mij te vervolmaken en mijn creativiteit volledig te ontplooiien.

Jaja mensen, dát zou nog een beetje geestig zijn!

Doch dit zijn maar DROMEN, liefste lezer! Geloof hier niet in! Kom niet aan mijn deur zagen achter geld voor verf, penselen en doeken omdat er een schilder in u zit! Kom uw Blacky & Minoe hier niet droppen als u op vakantie gaat! Wees vooral geen arm zwartje met grote honger!

Want ik, ik ben ook maar een arme stakker, iemand met grote dromen en ideeën die wacht op de kans om ze in realiteit om te zetten.
Maar weet ge, ik moet het met tegelijk een glimlach en grote schrik bekennen: met veel of weinig centen,
die kans is NU
.


Slaapwel!



(P.S. Aan de mensen met teveel geld: gulle giften zijn altijd welkom hoor.)

Geen opmerkingen: