donderdag 16 november 2006

In mijn hoofd

"Donderdag wordt het 18°C...", aldus het weerbericht van enkele dagen geleden.
In mijn hoofd zag ik mij al met mijn katsjoe botten door de tuin huppelen, vrolijk al mijn buitenklusjes opknappend. Een toerke met de fiets zou er ook nog in zitten, misschien naar het Duits militair kerkhof voor een paar sferige herfstfoto's....
De realiteit was toch ietsje anders: 15°C, regen en rukwinden.
Buitenklusjes werden serreklusjes, het fietstochtje veranderde in door-weer-en- wind-voor-potgrond. Doch dat pokkeweer maakte de goeie dingen niet slecht... de bloemiste bijvoorbeeld was weer haar sympathieke zelf en kwam mijn fiets helpen vasthouden terwijl ik er de zak potgrond op vastmaakte, hihi. Onze serre bleek nog een heel aantal paprika's te herbergen. Zelfs mijn potje waar ik blauwe druifjes in had geplant, vertoonde al de eerste tekenen van nieuw leven! En de afgelopen dagen was ik er in geslaagd om het oh zo gevreesde trapgat te behangen én...
mijn eerste scrapbookpagina te finishen! At last, at last... dat heeft toch wel een paar maanden geduurd. Foto's waar het op had geregend, krassen, gescheurde papieren, geen extra geboortekaartje om te verknippen, wachten op ouderlijk bezoek voor krasletters en een scan van dat geboortekaartje, wachten op nog een print van het geboortekaartje maar dan iets kleiner, andere krasletters nodig hebben, geen tijd hebben, geen zin hebben, geen plaats hebben...
Het resultaat ziet er iets anders (-> iets minder goed) uit dan in mijn hoofd, al kan dat ook wel liggen aan het feit dat ik er zo mee gesukkeld heb. Ik kan dat blad niet meer zien, godverdomme!
Op naar nummer 2, dus.

1 opmerking:

Anoniem zei

't is wel mooi hoor, beetje groovy :-)