dinsdag 25 maart 2008

[wijvenweek] Shoppen til you droppen

Niet doen: shoppen als ge iets nodig hebt.
Been there, done that, en na een jaar voel ik mij daar nog altijd slecht over. Ik had een broek nodig, vond er geen die ik écht wou, kon niet kiezen uit degene die ik ongeveer wou en heb ze toen alledrie gekocht - één hangt veel te laag en de twee andere heb ik verknipt tot kniebroeken, wegens beter-veel-te-kort-dan-iets-te-kort.
En ik heb weer een broek nodig. :-/

Ook niet doen: shoppen na Shopaholic gelezen te hebben. Been there, done that as well... ik vond mijn manier om aankopen goed te praten best wel onrustwekkend briljant. Ik heb toen eigenlijk niks gekocht, maar mijn argumenten waren toch wel euhm... veel te goe. Best dat ik weinig geld meehad.

Zalig: shoppen als ge eigenlijk niks nodig hebt, kei veel vindt dat u aanstaat en kei veel geld hebt! Da ge ni allemaal moet uitgeven omdat de dingen die u aanstaan juist kei weinig kosten!
Plus: die dag schijnt de zon en loopt ge ni te puffen in winkels met uw jas aan, er is geen rij aan de paskotjes en aan de kassa, er zijn geen ambetante 'mag ik u efkes iets vragen?'-enquèteurs dus ge kunt oogcontact maken met anybody you fancy, ge wint een weddenschap en dus een suikerwafel... en er lopen veel knappe hastn rond en dat juist op de dag da ge u NI dik voelt!, gniffel gnaffel!

Makkelijk: rokskes, truitjes, kousen, onderbroeken, sjaal(tje)s, handschoenen, knutselgerief, prullekes, attributen voor mijn 365 days :)
Moeilijk: broeken, schoenen, jassen, mutsen, kleedjes...

Nog op zoek naar: mosgroene/okergele/donkerpaarse broek, okergeel vestje, (niet te) verfijnde sandalen (verfijnder dan mijn Teva's, that is), ne mosgroene winterjas, een paars kleedje dat ik heb gezien in een film (maar ik weet niet meer de welke, fok!), schoenen voor op 't werk die ik ook gewoon ergens anders kan dragen (mijn basketsloefen verslijten daar te rap naar mijn goesting en doen te zeer aan mijn tenen)

Conclusie: ik moet gaan shoppen! Zo erg! *glunder*

Geen opmerkingen: