vrijdag 5 december 2008


Liefste Sinterklaas,

U en ik weten allebei dat ik dit jaar een braaf meisje ben geweest.
Ik heb mijn zusterliefde getoond aan mijn broer door de hele tijd een kokosnoot in zijn bed te leggen, en aan mijn zus door haar bijna-vervallen-eten op te eten. Ik heb mijn ouders gerustgesteld door eindelijk vast werk te hebben. Ik heb bewezen dat ik mijn lief graag zie door te tolereren dat hij de laatste weken meer met z'n Mac bezig is dan met mij. Ik heb mijn kat veel geknuffeld.
Ik heb geprobeerd mensen op te vrolijken door belachelijke zelfportretten te maken. Ik heb de buren vorige nacht niet wakker gekermd toen mijn hoofd kapot gehamerd leek te worden en mijn warme choco en pompoen-currysoep er weer uitkwamen langs dezelfde kant als waar ik ze er had ingegoten. Ik heb aan mijn conditie gewerkt en ben dit jaar anderhalve keer gaan joggen. Ik probeer om niet te veel te zagen. Ik rook niet, ik drink niet, ik eet geen vlees en ik gebruik deodorant. Ik spreek ook al een beetje West-Vlaams.
Hennieweej, liefste Sinterklaas, in ruil voor al die flinkheid vraag ik niet veel. Een goede gezondheid zou al heel welkom zijn. Geen koppijn meer, geen misselijkheid meer, mijn voet waarin alles juist op z'n plaats zit, geen constante vermoeidheid en lichte wanhoop, en een beetje meer doorzettingsvermogen. Al de mensen (en dieren) die ik graag zie mag U hetzelfde brengen.
Daarnaast had ik nog graag een panda die z'n lippen kan krullen zonder krultang en een dino die realistische (hoe weten ze dat zeker? er waren toen toch nog geen mensen?) dinogeluiden kan maken. En U vindt mij waarschijnlijk al te oud (maar leeftijd is relatief, is het niet Sinterklaasoudedwaasstinktnaarbierengeitenkaas?) voor The Littlest Pet Shop, maar ik ben gevoelig voor knoddige diertjes met grote ogen, zelfs als ze van plastiek zijn. Zoiets zou ook makkelijker zijn om mee te sleuren in mijn sjakosj om foto's van te trekken op idyllische plaatsen, you see?
En dan, last but not least, zou ik ook nog graag deze supermaffe en gezonde sjaal hebben!

Het zou toch ook veel makkelijker zijn voor U als ik zelf ook voor een goede gezondheid kan zorgen door een valling te voorkomen.
Dat is alles, Sinterklaas. Ik wil waarschijnlijk nog veel meer maar ik kan er niet meteen opkomen, en dat is misschien maar best ook. Ik wil niet overkomen als een prullenmaterialist.

Nog veel plezier in onze veel te nauwe schoorsteen en neem Uw paard AUB terug mee naar Spanje, wij hebben hier al genoeg slechtweervandaag.

Van Uw liefste kapoen,

Vleervlinder


P.S.: Mijn lief mag zijn schoen niet zetten van mij omdat die stinkt (zijn schoen hé!), maar hij heeft graag een elektrisch treintje. Danku.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

;-) lol
mooie sinterklaasbrief, kun je prijzen mee winnen dnke ik! :-)

Anoniem zei

Ik protesteer tegen de term 'belachelijke zelfportretten'. Geniaal, plezant, leuk, geestig, ... zijn veel betere termen.
De sint heeft me getrakteerd op een goeie valling. :-(
Ik zal Micheleeuw een vragen of ze zo'n sjaal voor je wil breien. Ze heeft nu toch de brei-ziekte. ;-)

Anoniem zei

zalige post :-)
Die sjaal zou ik ook wel willen krijgen! Prachtige foto trouwens bovenaan je blogje!

vleervlinder zei

danku aan allen :-)

jeronimo: prijzen? gij houdt een wedstrijd en ik heb alles gewonnen dat in mijn brief staat? ;-)

stef flater: oei, veel beterschap! micheleeuw zou dus best 2 sjaals breien ;-)