woensdag 28 juli 2010

Grmbl. Dat is het enige dat ik kan denken als ik naar mijn naaimachien kijk. Ik ben een baby-parkdekentje aan 't maken (box-park, niet gras-met-bomen-park) en er moet nog een rand aan, en opeens naait mijn naaimachien ONDERSTEBOVEN. :-/
Ook mensen die er niks van afweten, zullen zich wel kunnen voorstellen dat een zigzagsteek er langs de goeie kant, de bovenkant ongeveer zo uitziet: ^^^^^, en langs de onderkant ziet dat er dus anders uit. Mijn naaimachien doet de zigzag opeens onderaan, en de 'lelijke steek' bovenaan.
(Een gewone rechte steek komt er trouwens ook ondersteboven uit)
Ik zou mijn stof gewoon kunnen omdraaien zodat de juiste kant van de steek aan de juiste kant van de stof zit, maar persoonlijk vind ik een rand aan een dekentje zetten heel moeilijk en moet ik sowieso al oppassen dat ik niet gewoon naast de stof begin te naaien, dus het zou wel handig zijn om de bovenkant, de kant die er mooi moet uitzien, voor mij te hebben.
Ik heb al een miljoen keer mijn draad er uitgehaald en weer ingeregen, alle steken, steeklengtes, steekbreedtes en draadspanningen uitgeprobeerd en nog blijft dat voos machien gewoon ondersteboven naaien. Why?!? Misschien moet ik mij wel gewoon vervelen tot Bielentijn geboren wordt ofzo. Hennieweej, zijn kleren waren dan toch nog op tijd gepimpt. Ja, toen ging zigzaggen nog wel!

Geen opmerkingen: