zondag 11 februari 2007

Sing loud, sing proud!

Ik heb moeite met saaie, lege, werkmansblauwe t-shirts. Dat had ik twee jaar geleden ook al... en toen ontstond in mijn brein het ultieme praise your hero-idee. Een ode aan Gonzo, de coolste 'something' van deze wereld (na mezelven, natuurlijk).
Want ik hou van illegale selfmade merchandise!

Na hem een hele tijd links te hebben laten liggen, zoals al met zoveel ideetjes is gebeurd, was het toch tijd voor het uitzoeken van geschikte stofjes en een fatsoenlijke tekening voor de voorkant -
de achterkant was tot dan toe leeg in mijn gedachten. Tot ik in Word aan 't prullen was met coole lettertypes en vond wat ik eigenlijk niet zocht: metal-letters!
Sympathiek & speedservice Tej zijnde, heeft mijn vader direct een ode-extraatje gedrukt.
Een dik half jaar geleden begon ik dan aan het eigenlijke naaiwerk, maar ik was zo zot om dat te doen tijdens een hittegolf, en daarna kon ik dat t-shirt niet meer zien omdat het mij te hard deed denken aan 38°C, zweet en verschrompelde gele komkommers.
But a man's gotta do what a man's gotta do, en voor een vleervlinder geldt dat dubbel.
Dus heb ik mij een maand geleden eens een goeie Gonzo-shot onder mijn gat gegeven, en het heeft toch iets uitgehaald.
EINDELIJK is dat ding af!

Twee jaar werk aan één t-shirt. Daar ga ik nu eens een week voor uitrusten se.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Graaf maat!

Kun je na je week congé een keer miss piggy op mijn broek komen kruisjessteken? (l)

vleervlinder zei

kruisjessteken: blaah! ...maar 'k heb hier denk ik nog wel roze stofkes liggen :)