vrijdag 28 maart 2008

[wijvenweek] Das Huishouden

Mijn huishouden. Eigenlijk is het niet meer MIJN huishouden. Dat is het een hele tijd grotendeels geweest, toen ik zonder werk aan de andere kant van het land belandde, in een huis samen met mijn lief, AKA in een huis dat al na een vijftal dagen stof en vuiligheid heeft opgeslorpt (witte vloer, horror!) voor een jaar, AKA met mijn lief dat wél heelder dagen was gaan werken en dus geen tijd had voor het huishouden.
Soit, ondertussen werk ik fulltime en euhm... is het mijn huishouden totaal niet meer. Degene die eerst thuis is die kookt, en meestal is dat Valentijn. Kuisen doet hij ook meestal de laatste tijd, of dat doen we samen. Samen naar de Colruyt of hij alleen. Samen afwassen of hij alleen en heel soms ik alleen. In den hof werken: ikke. Al rijdt hij het gras wel af. De was doet het machien, de strijk doe ik - tegen mijn goesting, wel.
Mijn huishouden. Ik doe het niet graag, maar ik wil wel dat het in orde is. Het moet niet overal blinken, maar er zit toch een perfectionist in mij, blame my father. En ik weet dat ik het het beste kan, helaas. Omdat ik een wijf ben, ofwa? Er zit waarschijnlijk kuisproduct in mijn chromosomen.
Mijn lief zet de afwas soms nog half nat in de kast, maar wat is dan the point van afdrogen? En wat is the point van stofzuigen en dweilen zonder eerst afgestoft te hebben? Als er iets moet gebeuren, wil ik wel dat het goed gedaan is. Ik ben geen huishoudster, maar ik heb wél voeling met mijn huis. IK weet na twee jaar tenminste waar alles staat. *kijkt naar niemand in het bijzonder, kuch kuch*
Veel klap, ikke, maar uiteindelijk heb ik het huishouden wéér niet gedaan! Haha!
En van alle wijvenblogsters ben ik nu misschien de enige die een fatsoenlijk gehouden huis wil, maar ik ben nog ni erg, zenne. Collega's van mij wassen ELKE WEEK hun ramen begot. En nu gij.

Geen opmerkingen: