dinsdag 22 augustus 2006

SPANNING & SENSATIE

- vrijdag 11 augustus -
Wij stonden al klaar om naar Folkwoods te vertrekken en opeens begon het hier te stortregenen. Maar dan echt wel met bakken uit de hemel he. Iets later begon het dan ook binnen te regenen!
Boven uit het raam konden we zien dat al het water boven de dakgoot stond en er dus over liep, in de gang en in de keuken. Rap een dweil op de grond gelegd en wat bakken en potjes gezet om het water op te vangen. Na de regenbui kon het water in de goot toch een beetje zakken en was het binnenregenen ook gedaan.
Wij zijn dan maar vertrokken en een weekendje gaan folken bij de Ollanders. En bij elke bui daar vroegen wij ons af of ons huis al onder water stond. Wat gelukkig niet het geval was, toen wij dinsdag weer thuis kwamen met een auto vol eten van les parents, mwahaha!

- gisteren, maandag 21 augustus -
Ik stond 's namiddags lekker gezellig af te wassen. Ja, dat was gezellig, toch in vergelijking met wat daarna kwam. Het begon wéér te regenen want ahja, het is zomer en we zijn in België.
Toen ik het plots van iets te dichtbij hoorde druppen, trok ik mijn super V-cape aan en schoot direct in actie. Weer dweilen en bakken plaatsen, potten op de vensterbank, want het was weer aan het watervallen en deze keer à volonté. Ondertussen was ik zelf al kletsnat van heel de tijd door het gedrup in het deurgat te moeten springen om onze spullen in de gang te verplaatsen naar een drogere plek.
Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er onder de keukentafel ook water stond. Oekomtdadaarnu? Bergop stromend? Ik keek naar boven om te zien of het uit het plafond lekte (wat het langs de overkant van de keuken dus wel degelijk deed) en hield mij al klaar om in total madness de IJsland-foto's van de muur te halen. Daar viel dus niks te zien.
Onze keuken bevindt zich in een soort van bijgebouwtje en vanbinnen is die zowat helemaal met plastic bekleed. Wat er daarachter zit, is maar de vraag. Maar blijkbaar liep het water vanuit de goot al helemaal binnen, over het vals plafond, achter de valse muren, en kwam dan uit de vloer naar boven. Idem voor de doorgang naar de living - als ik op het/de (?) laminaat ging staan, zei die *splut* en kwam er water uit.
NOOOOOOO!!!
Ikke in allerijl de keukentafel in de living gezwierd, en maar dweilen om al dat water in de gang te krijgen, waar er afvoerputjes zijn. En dat stopte maar niet met regenen he!
Een uurtje later begon het dan toch te minderen, maar tegen dat dat water allemaal in de goot was zodat het niet meer binnen regende... Ondertussen waren alle dweilen en handdoeken in de buurt al doorweekt, en ikzelf ook trouwens. Ben dan nog een paar keer uitgeschoven, met een opengehaalde elleboog en een bottom vol blauwe plekken als aandenken.
Rond 14u was het beginnen regenen, tegen 16.30u was ik klaar met alles weer droog te krijgen.
Al een sjans dat het restjesdag was, no time for cooking, zeg ik u!
En terwijl de boel hier onder water stond, was mijn afwas gelukkig al vanzelf opgedroogd.
's Avonds was het dan nog eens van datte, maar minder erg.

Vanmorgen zijn de eigenaars dan langsgeweest (ik dacht eigenlijk dat ze een loodgieter gingen sturen, maar soit) en die hebben de afvoerbuis van de goot erafgehaald. Er bleek een plastic potje in te zitten dat heel de boel verstopte.

:-s

Nee, ik heb dit voorjaar geen poging ondernomen om het glazen dak van de gang vanuit het raam erboven te kuisen. Ik heb daarvoor geen borstel gebruikt en een plastic potje om water op dat glas te gieten. Ik heb dat potje toen niet per ongeluk van de vensterbank gestoten toen ik wuifde naar Arabella die op het dak stond te tapdansen. En dat potje is niet naar buiten gevallen. Ik was niet opgelucht toen dat potje bleef steken achter een regenpijp omdat het anders de goot zou verstoppen. Neenee.

Ikweetvanniksmeneer.

Geen opmerkingen: