woensdag 6 december 2006

Jeuj, sinterklaas is geweest! De bewijzen zijn ernaar. ;-)

De sint zag ons zo graag dat hij niet alleen vannacht de keuken heeft overladen met lekkers, neenee, hij stuurde ook nog eens een postpakket. Er is natuurlijk maar één sint die zijn snoepgoed in Veluxdozen steekt en dat is sintervader. :-D
We waren net van plan om iets minder te snoepen maar dat zal naar januari opgeschoven worden, vrees ik. Tegen dat onze sinterklaasvoorraad op is, is het alweer kerstmis.
Jaja, december = eten! En dan tegen februari alles er weer af krijgen om for the first time in my life naar Centerparcs te gaan...

Woar is den taad dat sinterklaas een go-car in het huis van mijn grootouders had binnengepropt.
En dan ons ochtendritueel op 6 december: de eerste die wakker was, ging aan de trap kijken of de sint was geweest, zo ja, dan ging die de rest wakkermaken en slopen we met z'n allen naar beneden.
Jaja, toen stonden we nog vrijwillig om 6u op! Zalige tijden. Wat kon het ons bommen dat de sint hetzelfde handschrift had als mijn moeder en ook Rodenbach dronk, zolang we maar snoep en speelgoed kregen. Bijvoorbeeld die pluchen panda van den Aldi waar ik toen al weken naar verlangde maar die ik niet kreeg van mijn ouders. En de sint, die goedheilige man, wist dat allemaal en bracht mij dan toch die knuffel! Ik heb mijn broer meermaals in mekaar geslagen omdat hij mijn panda van zijn stoeltje duwde (= dé manier om mij te kwetsen).

Helaas ben ik nu een beetje te oud en krijg ik geen nieuwe panda meer. Ik hou van mijn ouwe, maar die kan niet bewegen, wete.


(stoem kind)

Geen opmerkingen: