vrijdag 15 december 2006

Wat doet een vleervlinder op een donderdag?

* Naar het Boekenfestijn gaan in Gent.
Druk joenge, druk! En 't is dan nog geeneens weekend. Ontelbare karrekes zijn er tegen mijn schenen geknald. En dan die grote winkelkarren die heelder gangpaden versperren. En niet-rechts-
inhalen kennen ze daar ook al niet. Wat een festijn, ja! Na al die jaren is de sensatie er wel af: er liggen veel dezelfde boeken als het jaar ervoor, en m'n lijstje wordt ook steeds korter. Which was nice, want nu hou ik meer geld over...

De buit:
(lichte uitbreiding van de Terry Pratchett-collectie)

Het supercoole kikker-bakske-met-schuifkes!
Geen idee wat ik er ga insteken, maar dat is ook helemaal niet belangrijk want de schuifkes gaan moeilijk open :-p

* Daarna nog eens gaan eten in de Kastart... zalige spaghetti en chocomousse! *kwijl*
Al een chance dat we er voor het spitsuur aankwamen: tegen dat wij gedaan waren met eten, stond het volk al aan te schuiven voor een plaatsje.

* Op tijd thuiskomen om naar 'De jeugd van tegenwoordig' te kijken. Het beloofde spannend te worden: vorige week lieten ze al stukjes zien van een leerlingenopstand en van ramen die werden ingegooid! Stoute kinders, dacht ik... maarnee, 't is de directeur die het heeft gedaan! En de non was er bij!
Altijd lachen jom, die directeur. Zo makkelijk te imiteren ook!
Ik hoop dat er een boek uitkomt met al zijn dwaze uitspraken.

Deze week:
"U bent een vieze, opgeblazen, dikke kikker!"
"Gaat u naast uw blinkdoos (bed) staan, heren."
"Meneer Gloris, u bent het grootste leeghoofd dat ik ken."
(dicteert strafschrijven) "Ik ben de donkerste tint in de verfdoos van de directeur, mocht ik deel uitmaken van een broek, ik was hoogstwaarschijnlijk de scheur."

Vorige keren:
"U bent een boekentas vol miserie!"
"U bent voor mij de personificatie van een steenzweer. U bent dus: een etter!"
"U bent een blokfluit!"

En dan natuurlijk de vaste uitspraken:
"U kan beschikken, idioot!"
"Paljas!"

:-D

1 opmerking:

Anoniem zei

't is daar inderdaad ontzettend druk op het boekenfestijn. maar voor een mandeke vol voor weinig geld, hebben we dat er graag voor over.